مقالات میز تلویزیون

انتخاب کدام میز تلویزیون برای من بهتر است؟

انتخاب میز تلویزیون

بهترین انتخاب میز تلویزیون کدام است؟

تلویزیون برای دهه‌ها ملکه اتاق نشیمن بوده است. از اولین تلویزیون‌های سیاه و سفید که شگفتی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایمان را به خود جلب می‌کردند، به اشیاء طراحی فوق‌العاده نازکی با رزولوشن‌هایی تا 8K رسیده‌ایم. ما جلوی تلویزیون می‌نشینیم و با خانواده سریال‌های تلویزیونی تماشا می‌کنیم یا با دیدن مسابقات تیم محبوبمان هیجان‌زده می‌شویم.

برای لذت بیشتر از این لحظات، تنها داشتن یک تلویزیون خوب کافی نیست، بلکه باید در محیطی باشید که به درستی مبلمان شده باشد. به همین دلیل، انتخاب مدل مناسب میز تلویزیون برای ما ضروری است.

بیایید ببینیم که کدام مدل‌ها محبوب‌تر هستند، چه اندازه‌هایی را باید در نظر گرفت و چگونه آنها را در اتاق‌های مختلف خانه‌مان قرار دهیم.

اندازه‌ها و فاصله میز تلویزیون

اولین چیزی که قبل از انتخاب مدل باید در نظر بگیرید، اندازه تلویزیون و به تبع آن اندازه میز تلویزیون است. اگر قصد داریم میز تلویزیون را نزدیک به دیوار قرار دهیم، باید به اندازه آن نیز توجه کنیم.

علاوه بر اندازه میز تلویزیون، باید در نظر داشته باشید که میز یا کابینت باید از صفحه نمایش بزرگتر باشد تا از نسبت‌های نامناسب و غیراستادانه جلوگیری شود. همچنین به ارتفاع میز توجه کنید: معمولاً سطحی که تلویزیون روی آن قرار می‌گیرد، 50 سانتی‌متر از زمین فاصله دارد. به این ترتیب، نه تنها می‌توانید برنامه‌های مورد علاقه‌تان را با تلویزیون در ارتفاع مطلوب تماشا کنید، بلکه می‌توانید قطعات مبلمان دیگری مانند کابینت‌ها یا قفسه‌ها را نیز قرار دهید و یک واحد دیواری ایجاد کنید.

همچنین به یاد داشته باشید که فاصله میز تلویزیون و در نتیجه فاصله تلویزیون باید تقریباً 3 برابر اندازه ارتفاع دستگاه باشد. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که هم نوع تلویزیون و هم میز آن را به درستی انتخاب کنید.

انتخاب میز تلویزیون بر اساس اتاق

تلویزیون ابتدا در اتاق نشیمن قرار داشت، اما با گذشت زمان ما شروع به اضافه کردن این دستگاه به اتاق‌های دیگر خانه‌های خود، مانند آشپزخانه یا اتاق خواب کردیم.

بیایید ببینیم که بهترین مبلمان تلویزیون بسته به استفاده از تلویزیون در اتاق‌های مختلف خانه چیست.

میز تلویزیون آشپزخانه

در آشپزخانه، ما تلویزیون را در حالی که در حال پخت و پز هستیم یا در کنار میز نشسته‌ایم تماشا می‌کنیم.

بنابراین، میز تلویزیون مناسبی برای آشپزخانه وجود ندارد. با این حال، پیشنهاد ما این است که تلویزیون را به دیوار نصب کنید. میز تلویزیونی با بازویی که امکان بالا و پایین بردن تلویزیون را فراهم می‌کند، ترجیح داده می‌شود تا بتوانید موقعیت آن را به خوبی تنظیم کنید و تلویزیون را به راحتی هم در حالت نشسته و هم ایستاده تماشا کنید.

میز تلویزیون اتاق خواب

در اتاق خواب، معمولاً در حالت درازکش روی تخت تلویزیون تماشا می‌کنیم. این به معنای دید از نقطه‌ای بالاتر نسبت به زمانی است که روی مبل نشسته‌ایم. بنابراین، به یک میز تلویزیون نیاز خواهیم داشت که خیلی کوتاه نباشد؛ در غیر این صورت ممکن است بخشی از صفحه نمایش تلویزیون از پای تخت قابل مشاهده نباشد.

به همین دلیل، مبلمانی را انتخاب کنید که حداقل از ارتفاع تخت بیشتر باشد تا بتوانید تلویزیون را در ارتفاع کافی قرار دهید و صفحه نمایش به راحتی قابل مشاهده باشد.

میز تلویزیون اتاق نشیمن

در اتاق نشیمن می‌توانید واقعاً به سلیقه خود بپردازید و میز تلویزیونی که مورد پسندتان است را انتخاب کنید. البته همیشه باید به اندازه اتاق، پالت رنگی که در محیط حاکم است و نوع تلویزیونی که روی میز قرار می‌دهید، توجه کنید.

امروزه میزهای تلویزیون با طراحی‌های واقعاً جذاب وجود دارد که شامل چراغ‌های LED نیز هستند که به سمت زمین روشن می‌کنند. با این کار می‌توانید یک گوشه تلویزیون بسازید که از اتاق نشیمن و فضای زندگی شما به بهترین شکل استفاده کند.

بهترین میز تلویزیون

انواع میزهای تلویزیون

مدل‌های مختلفی از میزهای تلویزیون در بازار وجود دارد که برای نیازهای متنوع سازماندهی فضا و اندازه‌های مختلف تلویزیون مناسب هستند. حالا بیایید ببینیم سه نوع رایج از میزهای تلویزیون مدرن چیست!

 

میز تلویزیون کوتاه

نوع کلاسیک‌ترین میز تلویزیون، میز تلویزیون کوتاه است. معمولاً ارتفاع این میزها از 50 تا 85 سانتی‌متر از سطح زمین متغیر است، اما مدل‌هایی با ارتفاع حدود 30 سانتی‌متر نیز وجود دارد که به خصوص برای تلویزیون‌های بزرگ‌تر مناسب هستند.

میز تلویزیون Rachele دارای سطحی به ابعاد 150×42 سانتی‌متر است که برای بیشتر تلویزیون‌های موجود در بازار ایده‌آل است. این میز دارای دو قسمت باز و دو قسمت درب‌دار است که به شما کمک می‌کند محیط اطراف را همیشه مرتب نگه دارید و سطحی برای قرار دادن دستگاه‌های خود فراهم کند. همچنین، میز Rachele با دو گیره کابل برای مخفی کردن کابل‌های نامطلوب مجهز شده است.

یک گزینه دیگر با سبک مینیمالیستی، میز تلویزیون Evolution است که در سه اندازه مختلف عرضه می‌شود و همچنین می‌تواند با شارژر بی‌سیم برای گوشی‌های هوشمند و گیره کابل مجهز شود. ارتفاع میز تلویزیون Evolution از سطح زمین 36 سانتی‌متر است که آن را برای تلویزیون‌های بزرگ مناسب می‌سازد. علاوه بر این، سه اندازه موجود برای اتاق‌های نشیمن بزرگ و همچنین کوچک مناسب هستند که بهینه‌سازی فضا را ممکن می‌سازد.

میز تلویزیون پایه کوتاه بهترین میز تلویزیون کوتاه

میز تلویزیون معلق

نوع دیگری از میزهای تلویزیون، مدل معلق است. میز تلویزیون دیواری فضای بیشتری برای پا فراهم می‌کند و به طور کلی سبک دکوراسیون اتاق را سبک‌تر می‌سازد. با این حال، باید توجه داشت که برای نصب این نوع میز تلویزیون، نیاز به سوراخ کردن دیوار خواهید داشت. این راه‌حل ممکن است برای همه مناسب نباشد.

میز تلویزیون معلق Evolution برای قرار دادن در هر نوع محیط طراحی شده است. این میز در سه اندازه مختلف موجود است، مجهز به گیره کابل و با یا بدون شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند عرضه می‌شود.

ارتفاع ایده‌آل برای نصب میز تلویزیون معلق بستگی به اندازه تلویزیون دارد، اما بهتر است بدانید که از روی مبل، سطح چشم باید حدود نیمه بالای صفحه نمایش تلویزیون باشد.

میز تلویزیون معلق

واحد دیواری تلویزیون

سومین نوع از میزهای تلویزیون، واحد دیواری تلویزیون است. واحد دیواری تلویزیون می‌تواند نزدیک به دیوار قرار گیرد و به عنوان یک دیوار مجهز عمل کند، یا در صورت وجود فضای باز، به عنوان دیوار جداکننده استفاده شود.

واحد دیواری تلویزیون Iacopo به صورت دو طرفه طراحی شده و می‌تواند به خوبی به یک دیوار تقسیم‌کننده تبدیل شود و به طور ظریف مناطق مختلف فضای باز را مشخص کند. علاوه بر این، این واحد در دو نسخه ارائه می‌شود: با درب یا بدون درب بر اساس سلیقه شما. طراحی نامتقارن محفظه‌های آن، اثر هندسی ایجاد می‌کند که محیط شما را منحصر به فرد می‌سازد!

میز تلویزیون کتابخانه ای

تلویزیون در چه ارتفاعی باید قرار گیرد

چه ارتفاعی برای قرار دادن تلویزیون مناسب است؟ و در چه فاصله‌ای باید آن را قرار داد؟ اغلب وقتی که باید تلویزیون جدید خود را قرار دهیم، با این سوالات روبه‌رو می‌شویم.

در این مورد، ریاضیات واقعاً می‌تواند کمک‌کننده باشد! زمانی که ارتفاعی را که از آن به تماشای تلویزیون خواهید پرداخت، یعنی سطح چشم شما هنگام نشستن روی مبل، تعیین کردید، باید تلویزیون را به گونه‌ای قرار دهید که ⅓ از صفحه نمایش بالای چشم شما و ⅔ باقی‌مانده زیر آن قرار گیرد. در نظر داشته باشید که ارتفاع متوسط از سطح زمین حدود 90 تا 100 سانتی‌متر است.

فاصله‌ای که باید تلویزیون را از مبل قرار دهید، حدوداً 1.5 برابر ارتفاع تلویزیون برای مدل‌های با رزولوشن 4K یا بالاتر است؛ و برای مدل‌های با رزولوشن HD حدوداً 3 برابر ارتفاع دستگاه است.

 

چگونه میز تلویزیون را تزیین کنیم

منطقه تلویزیون معمولاً دشوار است که تزئین شود، به خصوص زمانی که تلویزیون خاموش است و بیشتر شبیه به یک مستطیل سیاه به نظر می‌آید. یک روش ممکن برای زنده کردن این قسمت از خانه، تغییر رنگ دیوار پشت تلویزیون یا استفاده از سری قفسه‌ها است که سطحی برای قرار دادن گیاهان یا دکورها ایجاد کند.

شما می‌توانید انتخاب کنید که تلویزیون را در مرکز یا در یک سمت میز تلویزیون قرار دهید. این به شما این امکان را می‌دهد که سطح را به دو روش مختلف تزیین کنید: در هر دو طرف تلویزیون یا فقط در یک سمت.

در هر صورت، توصیه ما این است که از اشیاء بزرگ استفاده کنید که حتی ممکن است از تلویزیون بلندتر باشند، اما صحنه‌ای تزیینی و جسورانه ایجاد کنند بدون اینکه دید تلویزیون را مسدود کنند. برای ایجاد یک تنظیم هماهنگ، اشیاء بلند می‌توانند در کنار اشیاء کوتاه‌تر قرار گیرند تا هر دو را برجسته کنند. با این حال، اندازه مبلمان و تلویزیون را در نظر داشته باشید تا از شلوغی اشیاء جلوگیری کنید.

بهترین دکور برای میز تلویزیون

اگر به دنبال ایده‌های بیشتری برای تزئین منطقه تلویزیون هستید، مقاله ما در مورد چگونگی چیدمان قفسه‌ها و تبدیل اتاق نشیمن خود را مطالعه کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *