مقالات میز تلویزیون

نحوه انتخاب ابعاد استاندارد میز تلویزیون به زبان ساده

نحوه انتخاب ابعاد استاندارد میز تلویزیون به زبان ساده

نحوه انتخاب ابعاد استاندارد میز تلویزیون به زبان ساده

 در دنیای امروزی ما که استفاده از تلویزیون اهمیت زیادی پیداکرده است، نمی‌توان از انتخاب یک میز تلویزیون استاندارد و مناسب چشم‌پوشی کرد. ابعاد میز تلویزیون یکی فاکتور های موثر در خرید این محصول است که باید به آن توجه کنید.

افراد همواره به‌دنبال خرید بهترین و قوی‌ترین مدل‌های میز تلویزیون موجود در بازار هستند. خیلی از افراد نمی‌دانند که برای خرید یک میز خوب، باید به چه نکات و ویژگی‌هایی توجه داشته باشند. انتخاب ابعاد مناسب و خوب برای میز تلویزیون می‌تواند تأثیرات متنوعی را برای خانۀ شما به‌همراه داشته باشد.

شما باید ابعاد مناسبی را بسته به اندازه تلویزیون، وزن آن و نوع محصول انتخاب نمایید. امروز ما در آقای میز قصد داریم تا درمورد انتخاب ابعاد استاندارد میز تلویزیون با شما صحبت کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

ارتفاع استاندارد میز تلویزیون

 

نکات مهم برای انتخاب یک میز تلویزیون استاندارد و با کیفیت

بیایید تا کارمان را با بررسی نکات مهم برای انتخاب اندازه میز تلویزیون شروع کنیم. حتما می دانید که درحال‌حاضر مدل‌های بسیار زیادی از انواع میز تلویزیون در بازار موجود است و هرکدام از این مدل‌ها، یک سری ویژگی‌های خاص و کلیدی را در خود جای داده‌اند که هریک می‌تواند در انتخاب ابعاد استاندارد میز تلویزیون به شما کمک کنند.

برخی از مدل‌های میز تلویزیون قدرت عملکردی بالایی دارند درحالی‌که برخی از این محصولات با زیبایی زیادی تولید شده‌اند. اولین و مهم‌ترین فاکتوری که در هنگام خرید در انتخاب ابعاد استاندارد میز تلویزیون شما باید به آن توجه داشته باشید، ابعاد محصول است.

از آنجایی‌که ابعاد محصول می‌تواند همه قسمت‌های خانه و محیط زندگی شما را تحت تأثیر خود قرار دهد، توجه به این مسئله اهمیت زیادی دارد.

بهتر است اندازه میز تلویزیون انتخابی با سایز اجزا خانه همخوانی داشته باشد. جدا از این مسئله، شما باید احتمال‌های مختلفی را نیز در نظر بگیرید تا به ابعاد استاندارد میز تلویزیون برسید. به‌عنوان مثال، خیلی از افراد دوست دارند تا همراه با تلویزیون، بر روی میز از وسایل تزییناتی و کتاب‌های مختلفی استفاده کنند.

در این شرایط مطمئناً استفاده از محصولات عادی و معمولی نتایج مطلوبی را به‌همراه ندارد. چراکه محصولات معمولی فضای کافی در جهت افزودن لوازم دکوراسیونی و تزئیناتی را در اختیار کاربران نمی‌دهند. توجه به ظرافت و کیفیت محصول دیگر عاملی است که شما باید به آن توجه داشته باشید.

بااینکه اکثر تولیدکنندگان ایرانی همیشه طبق استاندارد‌های بین‌المللی فعالیت می‌کنند، گاهی اوقات برخی از محصولات تولیدشده توسط این شرکت‌ها مقاومت کافی را ندارد. مخصوصاً اگر شما از یک فروشگاه نامعتبر خرید کنید، احتمال به‌کارگیری یک محصول غیراستاندارد افزایش پیدا می‌کند.

 

انتخاب ابعاد استاندارد میز تلویزیون بر اساس اندازه تلویزیون

توجه کلی به ابعاد استاندارد میز تلویزیون را می‌توان به‌عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین فاکتور خرید شناسایی کرد. با اینکه عوامل زیادی برروی خرید افراد تأثیر گذار هستند، ابعاد می‌تواند نقش کلیدی را ایفا کند. با خرید یک محصول شیک و باکیفیت، شما می‌توانید دکوراسیون خانۀ خود را بهبود ببخشید.

ولی اگر اندازه میز با اندازه تلویزیون همخوانی نداشته باشد، در واقع میز کاربردی نخواهد داشت. به‌صورت کلی تلویزیون‌ها با اندازه‌ای بر پایه اینچ در بازار به فروش می‌رسند. شما می‌توانید وارد فروشگاه شوید و میزی را انتخاب کنید که ازنظر ویژگی‌های ظاهری با تلویزیون شما و دکوراسیون خانه همخوانی دارد.

سپس شما می‌توانید از فروشنده درمورد محدوده اندازه پشتیبانی شده توسط میز سؤال بپرسید. شما می‌توانید به‌صورت دستی هم این مسئله را موردبررسی قرار دهید؛ ولی پرس‌وجو فقط بر اساس اندازه تلویزیون نتایج نامطلوبی را برای افراد به‌همراه خواهد داشت.

انتخاب ابعاد مناسب میز تلویزیون

 

فرض کنیم که خریدار یک میز تلویزیون بر اساس اندازه محصول برحسب اینچ خریداری کرد. اگر در آینده قصد تهیه تلویزیون و خرید یک محصول بزرگ‌تر را داشت، تکلیف میز خریداری‌شده چه می‌شود؟

پس جدا از ابعاد تلویزیون برحسب اینچ، شما باید کمی آینده‌نگر باشید و احتمالات مختلف را مورد بررسی قرار دهید تا ابعاد استاندارد میز تلویزیون خودتان را بیابید.

خیلی از اوقات افراد به تعویض تلویزیونشان فکر نمی‌کنند و یک محصول معمولی را تهیه می‌نمایند. آن‌ها پس از خرید متوجه اشتباه خود می‌شوند ابعاد استاندارد میز تلویزیون را اشتباه انتخاب کردند؛ ولی متأسفانه راهی برای بازگشت وجود ندارد.

شرکت‌های تولیدکننده برای راحتی کاربرانشان معمولاً حداکثر اندازه پشتیبانی شده را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. مثلاً اگر میز تلویزیون تا حداکثر 65 اینچ را تحمل می‌کند، شما می‌توانید آن را برروی برگه مشخصات یا صفحه توضیحات محصول مشاهده نمایید.

نحوه محاسبه اندازه واقعی یک تلویزیون

قبل از اقدام به خرید برای داشتن ابعاد استاندارد میز تلویزیون، شما باید اندازه واقعی یک تلویزیون را موردبررسی قرار دهید. برای ساده تر شدن انتخاب، شرکت‌های تولیدکننده و فروشنده تلویزیون را فقط بر  اساس واحد اینچ دسته‌بندی می‌کنند. ولی اندازه واقعی تلویزیون خیلی متفاوت‌تر از عددی است که برروی بسته‌بندی آن ذکرشده است.

اندازه گفته‌شده فاصله دو قطر یا دو زاویه تلویزیون است. برای خرید میز تلویزیون شما باید به متغیرهایی همچون طول، عرض، ارتفاع، ضخامت و اندازه پایه تلویزیون توجه داشته باشید.

همۀ این عوامل اهمیت زیادی داشته و محاسبه آن‌ها به‌صورت دقیق، خرید افراد را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

برای رسیدن به ابعاد استاندارد میز تلویزیون، در ابتدا شما باید طول و عرض تلویزیون خودتان را اندازه‌گیری کنید. محاسبه دقیق طول و عرض، به شما یک ایده اولیه می‌دهد. ایده‌ای که با توجه به آن‌ها می‌توانید میز‌های موجود را به‌صورت حدودی موردبررسی قرار دهید.

برای محاسبه طول و عرض تلویزیون، شما نیازی به استفاده از وسایل پیچیده و ابزار‌های سنگین نخواهید داشت. فقط کافی است یک متر بردارید و طول و عرض تلویزیون را اندازه‌گیری نمایید. اگر شما از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر مانند آقای میز برای تهیه میز استفاده کنید، می‌توانید ابعاد تلویزیون را با ابعاد درج‌شده در قسمت توضیحات محصول مقایسه کنید.

محاسبه اندازه تلویزیون برای ابعاد استاندارد میز تلویزیون

 

ابعاد استاندارد میز تلویزیون بر اساس سایز تلویزیون

برای محاسبه دقیق اندازه تلویزیون قبل از اقدام برای خرید ابعاد استاندارد میز تلویزیون، شما باید به وزن محصول هم توجه داشته باشید.

بهتر است وزن محصول را محاسبه کنید و مطمئن شوید که میز مورد نظرتان، تلویزیون را تحمل می‌کند. طبق استاندارد‌های جهانی، میزی که شما از آن استفاده می‌کنید باید از هر طرف، 10 سانت از خود تلویزیون بزرگ تر باشد؛ پس اگر شما از تلویزیون‌های 48 اینچی استفاده می‌کنید، باید حداقل از یک میز 130 سانتی استفاده کنید.

چراکه 48 اینچ حدوداً برابر با 120 سانتی‌متر است. اگر این عدد را به‌علاوه 10 سانتی‌متر بکنیم، به 130 سانتی‌متر دسترسی پیدا خواهیم کرد. توجه داشته باشید که انتخاب میز‌های خیلی بزرگ بدون دلیل عاقلانه می تواند مشکلات خاصی را برای افراد ایجاد کند. لیست زیر حاوی ابعاد رایج تلویزیون و اندازه توصیه‌شده برای آن‌ها می‌باشد.

  • تلویزیون تا اندازه 45 اینچ

  • میز هایی که حداقل 125 سانتی متر طول دارند.

  • تلویزیون تا اندازه 55 اینچ

  • میز هایی که حداقل 140 سانتی متر طول دارند.

  • تلویزیون تا اندازه 60 اینچ

  • میز هایی که حداقل 160 سانتی متر طول دارند.

  • تلویزیون های بزرگتر از 60 اینچ

  • میز هایی که حداقل 180 سانتی متر طول دارند.

جدا از طول، شما باید به پایه و ارتفاع میز تلویزیون هم توجه داشته باشید تا بهترین انتخاب را برای ابعاد استاندارد میز تلویزیون داشته باشید.

برخی از مدل‌های میز به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که ارتفاع زیادی دارند. همین مسئله می‌تواند برروی بینایی شما و زاویه دیدتان تأثیر گذار باشد.

اگر تلویزیون بالاتر از حد استاندارد قرار گیرد، کاربران به چشمان و گردن خود آسیب‌های جدی وارد خواهند کرد.

 

ارتفاع استاندارد میز تلویزیون

ارتفاع استاندارد میز تلویزیون

حال که موارد متغیر را پشت سر گذاشتیم، بیایید تا به سراغ فاکتور‌های ثابت انتخاب درست ابعاد استاندارد میز تلویزیون برویم. یکی از همین عواملی که خرید افراد را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد، ارتفاع میز تلویزیون است.

تلویزیون ابزاری است که افراد مقدار زیادی از وقت باارزش خود را صرف تماشای برنامه‌های آن می‌کنند. اگر مشتریان از میز‌های استاندارد استفاده نکنند، زاویه دید نامناسبی پیدا خواهند کرد.

در این شرایط احتمال آسیب به ستون فقرات، چشم و گردن وجود دارد. چراکه فرد با استفاده از یک میز تلویزیون بلند، باید همیشه روبه‌بالا نگاه کند. شما باید اندازه‌ای را انتخاب کنید که دقیقاً وسط تلویزیون را به شما نمایش دهد؛ یعنی زمانی که شما به تلویزیون برروی میز نگاه می‌کنید، باید مستقیماً قسمت میانی دستگاه را مشاهده نمایید.

در غیر این صورت بهتر است به‌دنبال تعویض میز تلویزیون باشید. یک فرمول ساده در جهت محاسبه ارتفاع مناسب میز تلویزیون وجود دارد.

  1. در ابتدا شما باید بر روی یک مبل یا صندلی بنشینید و به صورت مستقیم به روبرو نگاه کنید.
  2. در این مرحله شما باید فاصله چشمان خود تا سطح زمین را اندازه گیری کنید و آن را یاد داشت نمایید.
  3. در مرحله بعد شما باید اندازه پایه تلویزیون و صفحه تلویزیون را اندازه گیری نمایید و هر دو را یاد داشت کنید.
  4. در مرحله بعد شما باید ارتفاع صفحه تلویزیون را به 2 تقسیم کنید و آن را با ارتفاع پایه جمع بزنید.
  5. در آخرین مرحله شما باید عدد به دست آمده را از فاصله چشم تا زمین کم کنید.
  6. عددی که به دست می آید نشان دهنده بهترین میز تلویزیون برای شما است.

با اینکه انجام این محاسبات کمی دشوار و پیچیده به نظر می‌رسد، شما می‌توانید از تیم‌های فعال درزمینه ارائه خدمات مشاوره‌ای در انتخاب ابعاد استاندارد میز تلویزیون هم استفاده کنید.

 

انتخاب میز مناسب برای تلویزیون های کوچک

محاسبه اندازه استاندارد میز تلویزیون

 

در قسمت قبل ما اندازه‌های رایج تلویزیون را موردبررسی قرار دادیم و بهترین میز برای هرکدام را معرفی کردیم. حال یک سؤال مهم در این میان مطرح می‌شود: تلویزیون‌هایی که ابعاد کوچکی دارند، ابعاد استاندارد میز تلویزیون آن‌ها چه ابعادی می‌تواند باشد؟

میز‌های تلویزیون خیلی بزرگ و خیلی کوچک، از آن دسته مواردی هستند که مشتریان را نگران می‌کنند. بااینکه میز‌های زیادی برای تلویزیون‌های بزرگ و کوچک طراحی شده‌اند، انتخاب یک میز خوب کار دشواری است.

خیلی از افراد تلویزیون‌های 32 اینچ یا کوچک‌تر را مورداستفاده قرار می‌دهند. معمولاً افرادی که تلویزیون را در اتاق‌خواب یا اتاق بازی قرار می‌دهند، به این اندازه‌ها علاقه دارند.

به‌صورت کلی استفاده از یک میز بزرگ برای تلویزیون‌های کوچک همچون تلویزیون‌های 32 اینچی نتایج مطلوبی را به‌همراه ندارد. چراکه تعادل در خانه بهم خواهد خورد و ابعاد استاندارد میز تلویزیون رعایت نمی‌شود.

برای تلویزیون‌های 32 اینچ یا کوچک‌تر، بهتر است از میزهایی که 40 اینچ طول دارند استفاده نمایید؛ البته همان‌طور که گفته شد، این مسئله بسته به سلیقۀ شما متغیر است. اگر شما به استفاده از وسایل تزئیناتی علاقه نشان می‌دهید، به‌راحتی می‌توانید میز‌های بزرگ‌تری را نیز تهیه نمایید.

 

انتخاب ابعاد میز تلویزیون بر اساس اندازه خانه

 ابعاد مناسب میز تلویزیون بر اساس اندازه اتاق

 

تا این قسمت ما درمورد تهیه ابعاد استاندارد میز تلویزیون بر اساس اندازه تلویزیون صحبت کردیم؛ ولی، جدا از همه موارد گفته‌شده، شما باید به‌اندازه خانه و ابعاد اتاقی که میز در آن قرار می‌گیرد هم توجه داشته باشید. بالاخره میز تلویزیون یکی از اصلی ترین قسمت‌های هر خانه‌ای به‌حساب می‌آید.

درنتیجه، میزی که شما برای تلویزیون خود آن را انتخاب می‌کنید، درصد و وضعیت زیبایی خانه را به‌صورت مستقیم تحت تأثیر خود قرار می‌دهد پس انتخاب ابعاد استاندارد میز تلویزیون بسیار حائز اهمیت است. شما همیشه باید به‌دنبال بهترین مدل‌های میز تلویزیون برای خانۀ خود باشید.

اگر شما از خانه یا اتاق کوچکی استفاده می‌کنید، باید دور میز‌های بزرگ را خط بکشید. استفاده از میز‌های بزرگ در اتاق‌های کوچک می‌تواند مشکلات متعددی را ایجاد کند.

جدا از مشکلات مربوط به‌قرار دهی و چیدمان، بالانس اتاق با استفاده از میز‌های خیلی بزرگ به هم می‌خورد. همین مسئله برای اتاق‌ها و خانه‌های بزرگ هم صادق است. اگر شما از یک اتاق یا خانه بزرگ استفاده می‌کنید، نباید میز‌های کوچک را تهیه نمایید.

به هم خوردن بالانس می‌تواند مشکلات مختلفی را ایجاد نماید؛ ولی اگر به هر دلیلی شما میز‌های بزرگی را برای اتاق‌های کوچک یا برعکس تهیه کردید، می‌توانید با استفاده از خلاقیتتان، وضعیت اتاق را بهبود ببخشید؛ مثلاً شما می‌توانید میز را در یک زاویه خاص قرار دهید یا اینکه با استفاده از قفسه‌ها و وسایل دکوراسیونی مختلف، کوچک بودن آن را مخفی نمایید.

ممنون که تا انتهای مقاله ابعاد استاندارد میز تلویزیون همراه ما بوده‌اید.

برای پیوستن به جمع 120 هزار نفری اینستاگرام آقای میز، اینجا کلیک کنید.

1 دیدگاه در “نحوه انتخاب ابعاد استاندارد میز تلویزیون به زبان ساده

  1. آواتار سادات سادات گفت:

    ممنون از مطب جامع و مفیدتون. میز تلویزیون برای ۵۵ اینچ چند سانتی متر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *